CÀRRECS DEL CINEMA
CÀRRECS DEL CINEMA
En aquesta entrada us explicaré els diferents càrrecs que hi ha dins del cinema. D'aquesta manera, sabrem quina tasca desenvolupa cada una de les persones que surten als crèdits.
- Director de cine
El director de cine, és la persona que dirigeix el rodatge d'una pel·lícula, duu a terme una sèrie de funcions com: donar instruccions als actors, decidir la posada de càmera, supervisar el decorat i el vestuari..
També aporta la seva pròpia experiència en cada rodatge, ja que no sempre el director és el que té la idea inicial del projecte. Moltes vegades seleccionen al director amb un guió “imposat” i ell és el que ha de donar-li la seva pròpia visió.
- Director de fotografia
És el responsable de tota la part visual del film, també des del punt de vista conceptual, determina la tonalitat general de la imatge sempre guiant-se amb els aclariments del director.
- Director d'art
El director artistic, realitza una funció dins del cinema que té a veure amb l'escenografia i amb l'estil visual d'una pel·lícula. Però el seu treball no té a veure només amb l'escenografia. Qualsevol objecte o mobiliari que aparegui en pla, serà supervisat pel director artístic. Per tant, treballa conjuntament amb el director de fotografia, per a seguir una mateixa línia quant a colors. I també haurà de tenir comunicació amb els caps de vestuari i maquillatge, per la mateixa raó.
- Productor
El que fa, és portar el pes de la pel·lícula, és a dir, des de coordinar tota la part de creació artística com encarregar-se de la part financera. El seu objectiu és que la pel·lícula sigui un èxit i per a això la presa de decisions és molt important.
- Productor executiu
- Assistent de producció
L'assistent de producció, és la mà dreta del coordinador de producció, l'assistent de producció, és qui compleix les ordres donades pel coordinador de producció i l'administrador de producció.
Aquest, prepara el pla del rodatge abans del rodatge i contacta amb els integrants del grup que fan la pel·lícula, els actors i els extres.
També, pren part a trobar els actors i els extres.
- Assistent de direcció
Marca el temps, genera ritme de treball i posseeix l'autoritat necessària per a fer-se respectar tant en els càrrecs baixos com en els alts.
- Guionista
Un guionista és una persona encarregada d'escriure el guió d'una producció cinematogràfica, televisiva o radiofònica. Aquest guió pot consistir en una història original o bé en la readaptació d'un altre guió.
Els guionistes escriuen en un format propi que permet que el director, el productor, els actors i qualsevol altra persona que intervingui en la realització de la pel·lícula puguin interpretar el text sense cap trava.
Existeixen dos tipus de guió: el guió literari, que és aquell en el qual encara no es donen indicacions tècniques per a la realització de la pel·lícula, i el guió tècnic, en el qual sí que es donen. El primer ho escriu el guionista; el segon, el director.
- Script
La funció de continuista o script és un dels més importants en l'elaboració d'una pel·lícula en el cinema o la televisió. També se l'anomena secretària de rodatge.
És considerada la mà dreta del director de fotografia, també controla el treball que es realitza en el set de rodatge de manera que tot surti tal com està previst en el guió i que tingui continuïtat en tots els aspectes.
En fase de preproducció, el seu treball és de redactar informes sobre el guió, de proveir informacions essencials sobre cada escena com ara l'hora millor pel rodatge.
- Key Grip
El key grip és el cap dels grips, qui treballa amb el gaffer (el cap de la part elèctrica, responsable de la il·luminació)
La paraula grip és, literalment, allò que se subjecta fermament, o el que permet fer-ho.
- Foley artist
El foley artist és el responsable dels efectes sala o so foley de moltes pel·lícules.
Treballa amb tot tipus de materials per a crear el so foley. Per això sol tenir un estudi ple de tota mena d'objectes que va recopilant en cada projecte.
El seu treball en un llargmetratge pot anar des dels 8 o 10 dies, fins a diverses setmanes, i fins i tot mesos. Tot depèn del tipus de pel·lícula que sigui.
Treballa amb tot tipus de materials per a crear el so foley. Per això sol tenir un estudi ple de tota mena d'objectes que va recopilant en cada projecte.
El seu treball en un llargmetratge pot anar des dels 8 o 10 dies, fins a diverses setmanes, i fins i tot mesos. Tot depèn del tipus de pel·lícula que sigui.
- Editor
https://aprendercine.com/direccion-de-arte-en-cine/
https://www.formacionaudiovisual.com/blog/direccion-y-guion/productor-de-cine-que-hace/
https://www.savinellifilms.com/2015/06/24/asistente-de-dirección/
https://aprendercine.com/sonido-foley-artist-efectos-sala/
https://es.wikipedia.org/wiki/Editor_de_cine
https://www.formacionaudiovisual.com/blog/direccion-y-guion/productor-de-cine-que-hace/
https://www.savinellifilms.com/2015/06/24/asistente-de-dirección/
https://aprendercine.com/sonido-foley-artist-efectos-sala/
https://es.wikipedia.org/wiki/Editor_de_cine
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada